GARANTIE PRODUSE
Produsele comercializate pe acest site sunt noi, si beneficieaza de garantia producatorului.
Garantia se acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani dupa cum urmeaza:
1. 24 luni pentru piese de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare
2. 18 luni pentru piesele after-market / 18 luni durata medie de utilizare
Produsele comercializate de SC. Impact Avantaj SRL, sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de producatori.
Garantia se aplicã în conformitate cu Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantia asociata acestora si O.G. nr.21/1992 privind protectia consumatorului.
Termenul de garantie acordat de SC. Impact Avantaj SRL, se acorda pentru durata medie de utilizare a pieselor de folosinta îndelungata, conform specificatiilor tehnice ale producatorului dar nu mai mult de 18 luni Garantie de la data înscrisa pe factura de vanzare.
Denumirea produsului si data achizitionarii sunt mentionate in documentele fiscal (factura, bon fiscal) care insotesc prezentul certificat de garantie. Garantia legala de conformitate respecta prevederile Legii 449/2003 actualizata (r) si OG 21/1992, (r2), acte normative valabile pentru clientii persoane fizice si pe teritoriul Romaniei. In cazul persoanelor juridice, termenul de garantie este jumatate din cel acordat persoanelor fizice. Asigurarea garantiei se face de catre vanzator la datele de contact mentionate mai sus.
Situatiile in care se exclude sau se pierde garantia :
- Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR sau de producatorul autovehiculului;
- Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
- Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;
- Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau a neprezentarii numarului de identificare a autoturismului
- Piesa s-a uzat sau deteriorate datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator;
- Autoturismul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (raliuri, competii sportive, taximetrie etc);
- Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
- Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
- Piesele prezinta o uzura normala.
Reclamatia depusa de cumparator va fi analizata si va primi un raspuns în termen de 15 zile calendaristice de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus. Lipsa oricarui document poate duce la prelungirea termenului de solutionare a garantiei.
In cazuri special cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpa.
Durata medie de utilizare si termenul de garantie aferent fiecarei categorii de produse este mentionat mai jos. Termenul de garantie legala de conformitate este de 18 luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 18 luni. Termenul de remediere a deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice conform Legii 449/2003 (r) de la momentul aducerii la cunostinta vanzatorului prin intermediul datelor de corespondenta mentionate in actul de vanzare sau din momentul predarii produsului catre unitatea de service in baza unui proces verbal de predare-primire, in functie de caz. Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza in maxim 25 zile calendaristice.
Produsele de folosinta indelungata la care au aparut neconformitati trebuie sa intre in posesia magazinului vanzator pentru constatare service, confirmare/infirmare deficiente reclamate si aplicare a garantiei. Perioada de neutilizare a produsului de catre consumator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungita cu termenul petrecut in service. In cazul in care produsul isi petrece in service un numar de zile ce insumat depaseste 10% din perioada de garantie, consumatorul va primi un produs nou in schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea in functie de solicitare.
Piesele de folosinta indelungata sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulatii planetare, elemente de caroserie, elemente de directie, elemente de frana, semnalizatoare, stopuri, cabluri, pompe, radiatoare, tobe si tevi de esapament, rulmenti, fise de bujii, piese de electromotor si alternator, piese de motor în miscare.
Modalitatile de asigurare a garantiei sunt: intretinere; reparare; inlocuire; reziliere contract si restituire contravaloare produs (in aceasta ordine). Aducerea la conformitate a produsului in termenul de garantie se realizeaza in primul rand prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin inlocuire si ulterior prin rezilierea contractului (returnarea contravalorii produsului) daca aceasta din urma nu este disproportionata si daca celelelte masuri reparatorii nu au putut fi realizate, in fiecare caz fara plata. Garantia este prelungita de catre vanzator cu perioada de timp in care produsul a stationat in service pentru reparatii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garantie, este obligatorie prezentarea certificatului de garantie, insotit de factura de achizitie (copie)/bonul fiscal al produsului. Garantia se acorda numai pentru defectele aparute in conditiile exploatarii normale conform destinatiei produsului.
In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:
- maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
Nu beneficiaza de garantie piesele auto ce au caracter consumabil: curele (distributie si transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, stergatoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri si simeringuri, precum si materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frana, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice.
Nu solicitati contravaloarea produselor returnate in sistem ramburs. Acestea se vor returna dupa receptionarea produselor de catre reprezentantii nostri.
Termenul de garantie decurge de la data înscrisa pe factura de vanzare.
Prezenta informare de garantie, NU afecteaza drepturile cumparatorului cu privire la legislatia obligatorie de garantie si protectia consumatorului prevazuta de Legea nr. 449/2003, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorului.